viernes, 19 de noviembre de 2010

Comencem l'anàlisi de l'estratègia de campanya

Per tal d'encetar aquest espai, hem considerat oportú publicar el vídeo que segueix a continuació, ja que es tracta d'una breu anàlisi que Antoni Aira va realitzar al programa Divendres que presenta Xavi Coral, el dia que va començar la campanya electoral. El vídeo explica detalladament, des d'un punt de vista comunicatiu, els diferents aspectes que defineixen els cartells electorals de cada partit, així com les diferentes aparicions dels candidats a les eleccions al "Polònia" de la mà del guionista del programa, Manel Lucas.Per aquest motiu i com a forma d'arrencada d'aquest espai del nostre blog ens ha semblat adecuat començar amb l'aportació d'un expert en comunicació, com Toni Aira. A partir d'aquí, malgrat que en aquest vídeo no s'analitzen els cartells de Plataforma per Catalunya, nosaltres sí que estudiarem l'estratègia de campanya d'ambdós partits, tant d'Esquerra Republicana com de Plataforma per Catalunya.




Pel que fa a l'ànalisi del cartell d'ERC, el principal raonament de Toni Aira és el canvi que s'ha produit en l'estructura dels cartells d'aquest partit, que han introduit nous elements que els ha fet relevar el seu tradicional color tronja en un segon pla. A més a més, destaca en lletres majúscules l'eslògan que els representa en aquesta campanya: GENT VALENTA, i recupera la seva intenció independentista que va deixar relegada quan va passar a ser opció de govern, ara fa quatre anys.

No hay comentarios:

Publicar un comentario