viernes, 19 de noviembre de 2010

L'aeroport del prat, es reobra el debat


El president d’Esquerra Republicana ha estat avui a l’aeroport del Prat, on ha tractat la problemàtica que envolta les infraestructures catalanes. Puigcercós ha donat molta importància a la necessitat que Catalunya  compti amb un aeroport intercontinental pel fet que, moltes multinacionals catalanes es troben amb moltes dificultats a l’hora de comunicar-se amb la seva seu a Barcelona, ja que per tal d’arribar a l’aeroport del Prat han de fer vàries escales. Aquest fet, també afecta al turisme, sector de gran rellevància degut al seu pes en l’economia catalana. El fet que l’aeroport del Prat no operi encara amb vols intercontinentals pot frenar a molts viatgers a escollir Catalunya com a lloc de destí.

Tot això, té conseqüències negatives en l’economia catalana, i des d’Esquerra es reclama la gestió catalana dels aeroports, considerant que tant el ministeri de Foment com AENA perjudiquen amb els seves decisions, ralentitzen el potencial de les infraestructures de Catalunya i escanyen l’economia catalana. 

Puigcercós ha afirmat que l’Estat no té una posició neutre vers Catalunya, i que les seves decisions respecte a tota la problemàtica amb l’aeroport, afecten l’economia catalana, i confirmen el centralisme per part d’AENA. El líder d’Esquerra assegura que totes aquestes limitacions del potencial de l’aeroport del Prat tenen un fi absolutament demagògic:“ L'Estat no és neutre i frena el creixement de l'economia catalana [...] Qui escanya les potencialitats de l'aeroport de Barcelona, escanya l'economia catalana. I saben per què ho fan”.

Puigcercós també ha posat èmfasi en la importància que Catalunya sigui la responsable del control de l’aeroport, per tal de que les desicions que l’afecten siguin tractades des de les pròpies institucions catalanes.

Amb una prespectiva de futur, Joan Ridau, es compromet a la plena implicació per part d’Esquerra per tal d’aconseguir el control de l’aeroport català: “Si Esquerra som decisius, ens comprometem a que Catalunya pugui disposar d'aquesta capacitat de decisió per poder gestionar una infraestructura de primer ordre com és l'aeroport de Barcelona”.

Comencem l'anàlisi de l'estratègia de campanya

Per tal d'encetar aquest espai, hem considerat oportú publicar el vídeo que segueix a continuació, ja que es tracta d'una breu anàlisi que Antoni Aira va realitzar al programa Divendres que presenta Xavi Coral, el dia que va començar la campanya electoral. El vídeo explica detalladament, des d'un punt de vista comunicatiu, els diferents aspectes que defineixen els cartells electorals de cada partit, així com les diferentes aparicions dels candidats a les eleccions al "Polònia" de la mà del guionista del programa, Manel Lucas.Per aquest motiu i com a forma d'arrencada d'aquest espai del nostre blog ens ha semblat adecuat començar amb l'aportació d'un expert en comunicació, com Toni Aira. A partir d'aquí, malgrat que en aquest vídeo no s'analitzen els cartells de Plataforma per Catalunya, nosaltres sí que estudiarem l'estratègia de campanya d'ambdós partits, tant d'Esquerra Republicana com de Plataforma per Catalunya.




Pel que fa a l'ànalisi del cartell d'ERC, el principal raonament de Toni Aira és el canvi que s'ha produit en l'estructura dels cartells d'aquest partit, que han introduit nous elements que els ha fet relevar el seu tradicional color tronja en un segon pla. A més a més, destaca en lletres majúscules l'eslògan que els representa en aquesta campanya: GENT VALENTA, i recupera la seva intenció independentista que va deixar relegada quan va passar a ser opció de govern, ara fa quatre anys.