miércoles, 1 de diciembre de 2010

Valoració del paper de la premsa durant la campanya

La premsa ha estat i és un dels medis que malgrat l'avanç de les noves tecnologies persisteix amb el seu format tradicional. A més a més considerem que aquest permet incloure dins d'unes mateixes pàgines no només les notícies sinó també cartes dels lectors, columnes d'opinió o els editorials, que aporten diferents punts de vista i interpretacions que enriqueixen molt una simple notícia. Per tant, l'oportunitat de conèixer a través dels articles d'opinió les valoracions d'experts o les simples opinions dels lectors, és un punt molt positiu que otorga a la premsa escrita un valor que la diferencia per exemple, dels telenotícies.

Aquesta mesura, dinamitza molt la informació i a més a més permet llegir altres punts de vista, i comparar les diverses interpretacions. El fet que la premsa escrita dongui la oportunitat d'expresar l'opinió, és una diferència força clara respecte de la televisió, on la informació és purament la notícia objectiva limitada per un temps determinat. Podríem dir que en els diaris, i en qualsevol reportatge escrit de qualsevol revista, la llibertat en aquest cas, és major.
Creiem que és molt important destacar el paper que ha tingut la premsa al llarg de la campanya electoral que s'inicià el darrer 12 de novembre, la qual;  a més a més de recollir les notícies referents a les diferents compareixences dels candidats, i de les seves declaracions i propostes; ha anat publicant enquestes sobre els possibles resultats. Aquest mitjà és útil per tal que el lector es pugui fer una idea de la situació que apunta el seu partit, i de l'evolució en les enquestes. Malgrat  això, cal remarcar que les pàgines web i els demés mitjans de comunicació també s'han anat fent ressó de les enquestes. 

El tractament de les notícies segons ela diaria, tal i com és lògic, s'esdevé de manera arbitrària segons la ideologia pròpia del diari. Malgrat això, el tractament de les informacions, tal i com ja hem dit ha sigut molt neutre, i el posicionament s'ha mostrat en els articles d'opinió i els editorials, espais lliures per expresar l'opinió pròpia. A més a més, les aportacions dels col·laboradors poden actuar de manera influent en el lector, i d'alguna manera actuen de publicitat positiva o negativa per als candidats polítics.

Un avantatge significatiu de la premsa enfront la televisió és el fet de no estar vetada per la normativa que obliga als presentadors ha dedicar una quota de temps determinada pel número de representants obtingut les últimes eleccions. Malgrat això, la premsa també ha fet més ressó dels partits parlamentàris per contra de les formacions més petites, com ara Plataforma per Catalunya.

No hay comentarios:

Publicar un comentario